Edebiyatçı Portreleri-1

Desen: LG

Can Yücel’in Portreler kitabını okudum, hakkında daha sonra yazacağım. Yücel’in şiirle çizdiği portreleri okurken bir zamanlar peşine düştüğüm ama bir türlü geliştiremediğim bir projeyi hatırladım: “Edebiyatçı Portreleri”. Zaman zaman edebiyatçı portreleri çizmiştim ama bunlar bir seri oluşturacak kadar çoğalmadı. Bu günlüğe postalama bahanesiyle yeni portreler üretebilirim belki. Can Baba’nın portre-şiirinin çizgiye ihtiyacı yok ama ben de kendimce çizip İlhan Berk’i, iliştireyim Can Baba’nın şiirinin yanına…

İLHAM BERK İÇİN

Epiydir görüşmüyoruz kendisiyle
Seksenlik merdivenini
Çıka çıka bitiremediği halde
Hala dinçmiş öyle diyorlar
Bunamamış da
Ama oldumbittim bunaktı zaten,
Haa bi de
Şiirlerini gerdirmek için
Avrupa’ya gidiyormuş arasıra

One Response to “Edebiyatçı Portreleri-1”

  1. Başar Says:

    Üniversite hayatımın ilk yıllarında odamın duvarına garip bir hevesle ölen sanatçılara ait gazete ve dergilerden kestiğim portreleri yapıştırıyordum (resimli ölü sanatçılar atlası)… İlhan Berk’e ait bir portreyi de kesip yapıştırmıştım; ama bunu o yaşıyorken yapmıştım. Bir sene kadar sonra bir yerde röportajını okumuş ve cahillere has bir utançla fotografı duvardan çıkarmıştım. Hala ne zaman ona dair bir şey görsem utanırım…

Yorum yaz

İsmiyle Müsemma
cami halıları
mide küçültme ameliyatı
Fazla kilolardan mı şikayetçisiniz? O halde neden mide küçültme ameliyatı nı denemiyorsunuz. mide küçültme ameliyatı, zayıflamak isteyenler için kesin bir çözüm sunuyor. Üstelik çok kısa bir süre içersinde hayal ettiğiniz kilolara kavuşabilirsiniz.
Caminin önünde ve iki yanında geniş cami halısı dış avlusu olup bunun çevresi pencereli duvarlarla çevrilidir. Bu avulya 3 ü cephede olmak üzere, 8 kapıdan girilir. Şadırvan avlusu, 26 adet granit mermer ve porfir sütuna oturtulmuş, 30 kubbeyle çevrili geniş alandır. Mermer döşemeli bu geniş sahanın ortasında 6 mermer sütunlu şadırvan, sahanın azametini gösterir. Şadırvanın kemerleri, kabartma olarak Rumi geçmelerle ve köşebentleri, kabartma, lale ve karanfil motifleriyle bezelidir. İç avluya, biri cepheden ikisi yandan olmak üzere herbiri merdivenli 3 kapıdan girilmektedir. Bu kapılarla dış avlunun cümle kapısı, ozamana kadar benzeri görülmemiş bronz kapılardır. Kubbeden aşağı doğru indikçe mekan yayılmaktadır. Bu piramidel yükselme ve yayılma sonucunda göz yanlara ve yukarıya doğru aynı mesafelere ulaşmaktadır. Bu özelliklerden dolayı, mekanın neresinde olursanız olun, bütün mekana hakim görüş sağlarsınız. Kubbe yaklaşık olarak 43 metre yükseklikte ve köşeleri pandantifle doldurulmuş 4 muazzam kemer üzerine oturtulmaktadır. Caminin su basmanı üzerinde olması ve kubbe yüksekliği nedeniyle pencereleri oldukça fazladır. Böylece caminin içini süsleyen binlerce çini ve kalem işleri tatlı ışık altında görülmektedir. Caminin içindeki en önemli unsur, ince işçilikle yontulmuş mermerden yapılma mihraptır. Bitişik duvarları, seramik çinilerle kaplanmıştır fakat çevresindeki çok sayıdaki pencere onu daha az ihtişamlı gösterir. Mihrabın sağında, Caminin en kalabalık halinde dahi olsa, herkesin imamı rahatça duyabileceği şekilde dekore edilmiş mimber bulunur. Caminin içi her katında alçak düzeyde olmak üzere 50 farklı lale deseninden üretilmiş 20binden fazla çini ile döşenmiştir. Alt seviyelerdeki çiniler, geleneksel galerideki çinilerin desenleri çiçekler meyveler ve servilerle gösterişli ve ihtişamlıdır.